On the road again !

Jerez de la Frontera en Gibraltar

Dinsdag reden we naar Jerez de la Frontera. We hadden kaartjes voor de voorstelling van de beroemde Andalusische Rijschool. Omdat we te vroeg waren konden we nog deelnemen aan een excursie in de bodegavan Sandeman en zo zaten we om 11.15 uur aan de sherry.

De voorstelling begon om 12 uur en was in één woord fantastisch !

Volgende stop : Gibraltar. Het kostte een paar minuten om de grens over te komen, er waren nog meer mensen die hetzelfde plan als wij hadden. We wilden een ritje gaan maken met de kabelbaan, maar het viel niet mee om die te vinden. Dus eerst maar weer op een terrasje aan het strand om wat bij te komen. Daarna reden we naar het Europa Point, de zuidelijktse punt van het Iberisch schiereiland. Er was daar een info zodat we daar de weg konden vragen naar de kabelbaan. Met de kabelbaan werd je 500 meter omhoog vervoerd, als je uitstapte wemelde het direkt van de apen, die af en toe best agressief waren. Eén meneer dacht een ijsje voor zichzelf te hebben maar d aar dacht die aap anders over. Toen we weer op de begane grond waren reden we uitgeput naar het hotel. Net over de grens in Spanje. De kamer had een prachtig uitzicht over de baai en de rots van Gibraltar.

Kitty Vallatos

De trip door Spanje klinkt fantastisch, en zoals gewoonlijk, maken jullie goed gebruik van je tijd daar om zoveel mogelijk te zien en te doen. Ik heb in National Geographic gelezen over die aggressieve apen op de rots van Gibraltar, maar die schijnen erbij te horen. Wanneer gaan jullie weer huiswaarts? Alsnog fijne verdere dagen gewenst.
Best regards and take care,
Kitty

Hamba