On the road again !

Bretagne 2014

We zijn in Frankrijk, om precies te zijn in Saint Malo, een stad aan de kust in Bretagne.
We zijn vrijdag in de vroege ochtend vertrokken en hebben de eerste nacht in Amiens doorgebracht.
We hadden daar een Bed & Breakfast gereserveerd. Het was een hele knusse kamer en het ontbijt was geweldig.
We werden door de uitbaatster volledig in de watten gelegd. We mochten een plekje in de zeer ruim bemeten tuin uitzoeken en toen we ons in de comfortabele ligstoelen hadden laten zakken werd ons een glas cider en een zoete versnapering aangeboden.
Amiens heeft een mooie kathedraal die we natuurlijk bezocht hebben, een plezierige bijkomstigheid was dat de temperatuur in de kerk rond de 20 graden was terwijl het buiten rond de 35 schommelde. Die temperatuur heeft ons er echter niet van kunnen weerhouden om ook de Hortillonnages te bezoeken, een gebied met drijvende tuinen waar groenten en fruit worden geteeld. Met een speciale platte boot hebben we daar een vaartocht gemaakt. Het werd dus een combinatie van Giethoorn en het Westland, hetgeen ons toch wel weer een vertrouwd gevoel gaf.
Een leuke buurt om rond te lopen is de wijk Saint Leu. De gevels zijn gekleurd en er zijn veel terrassen, de wijk wordt wel Klein Venetië genoemd.

De dag erna moesten we nog ca 400 km rijden om in Sint Malo te geraken. Onderweg was een stop gepland in Mont Saint Michel.
De dag begon bewolkt maar al spoedig barstte er een hevig noodweer los. Er ontstonden veel files en bij de tolpoorten was het ook enorm druk. Het was dan ook veel later dan we gepland hadden toen we in Mont Saint Michel aankwamen.We hebben nog overwogen om de plaats voorbij te rijden omdat het erg regende, maar toen we op de parkeerplaats kwamen werd het droog en kwam de zon tevoorschijn.We werden met een shuttlebus naar de stad gereden, daar aan gekomen bleek de ellende nog niet voorbij te zijn. De stroom was uitgevallen en daardoor was er in de restaurants bijna niets te koop.

Richting Saint Malo kwamen we weer in een file, zodat we pas tegen 5 uur in het hotel aankwamen. Inplaats van op bed te gaan liggen om bij te komen van de vermoeienissen zijn we direkt naar de stad gaan lopen. We hebben een tocht gemaakt met een treintje binnen de ommuurde stad. Daar hebben we ook op een terras wat gegeten. Er traden door de gehele stad op diverse plaatsen diverse artiesten op.
Na de maaltijd hebben we nog een wandeling over de stadswallen gemaakt waar we een schitterend uitzicht hadden over de zee.

Joke, Raymond en Ricardo

Beste Inge en Rob,

Veel plezier in Bretagne. We hopen dat jullie mooi weer krijgen.

Groetjes

Joke, Raymond en Ricardo

ria en emile

Ingrid en Rob, Fijne vakantie. Wij zullen jullie weer volgen.
groetjes

Hamba