On the road again !

Ploubazlanec

Door technische problemen kan ik niet inloggen op m`n website : www.robertwim.com
En daarom verschijnen de verhalen zo lang als nodig is op deze site.

Op zondag hebben we vanuit Saint Malo een boottocht gemaakt over de rivier de Rance. De tocht duurde 3 uur, we heben veel jachthavens gezien en eilandjes met daar op grote villa`s of oude kasteeltjes. De rivier was op een bepaalde plaats 2,5 km. breed. Het was op de heenvaart bewolkt, maar op de terugweg brak de zon door. We hebben gedurende de hele trip op het bovendek kunnen zitten, en de schrijver van dit relaas kon bij terugkomst in het hotel constateren dat zijn gezicht ernstig (rood) verkleurd was.
In de avond heben we door de oude stad gelopen en daar ook maar weer mosselen gegeten.

Vandaag was de eerste stop Cap Frehel, één van de vele landtongen die Bretagne rijk is. Er staan een paar oude vuurtorens en de natuur is er mooi. Verder was het er vooral erg rustig, je hoorde alleen de golven op de rotsen slaan en het gekrijs van meeuwen. We hebben er en stuk gelopen en van het uitzicht en de relatieve stilte genoten.
Verder, in Pleneuf Val Andre, hebben we in het zonnetje op de boulevard gezeten en wat te eten gehaald. We willen, als het weer het toelaat, buiten eten. We hebben daarvoor alle attributen zoals tafel en klapstoeltjes meegenomen. Zodoende kunnen we enigzins bepalen hoeveel en vaak we willen eten en komen we niet in de verleiding om 2 maal daags een warme en copieuze maaltijd te nuttigen.
En n u zijn we in Plouzbalanec, een plaatsje aan de noordkust van Bretagne. We blijven hier een nacht en gaan morgen naar de zuidkust.

Yvonne

Mooi is het daar he en soms ook heel indrukwekkend geniet maar lekker

Hamba